Thursday, November 22, 2007

Hörde på P4 om Jourhavande Medmänniska

... och fick en snilleblixt. Jag ska satsa alla min sparpengar och starta upp ett "Jourhavande Kreatör"-nummer. Tänk dig, några ad's, några copy's redo att hjälpa en kreatör i nöd. Alltid redo att bolla lite idéer runt kl. 3 natten innan presentation. När man sitter med klump i magen och känner att ingen förstår en. Du vet. När inte ens en Bamsewurst från 7/11 kan få en på bättre humör och man börjar förbanna sitt val av yrke. Då är det bara krypa upp i soffan, lyfta luren, slå 08-creative (08-27328483), trycka 1 för ad, alt. 2 för copy. Och lätta på trycket.



Såhär ska loggan se ut (ja, jag gillar att 0 och 8 är dåligt kernade):



Om du vill vara med är det bara att sätta in allt du äger på mitt konto (säg till så skickar jag kontonumret).