Wednesday, October 29, 2008
Wednesday, October 22, 2008
Thursday, October 16, 2008
Monday, October 13, 2008
Ej äta godis
Jag är på godistorken nu. Fan vad hårt det är. Socker är verkligen beroendeframkallande. Varje dag får jag hejda mig själv... Och det är relativt mycket självbedrägeri iblandat i denna 'hejdning'... Vin och öl ingår inte i ingen-socker-dealen. Måste erkänna att jag är en djävel på att ljuga för mig själv.

Sunday, October 12, 2008
Söndag kväll. 1 1/2 level.
Efter en rätt stökig dag avslutade jag kvällen med att ta en och en halv level på skelettprästen Chickenlegs. Jag har nu nått level 48. Vid "Exit Game" var det inte långt kvar till 49. Nästa omgång passerar jag förhoppningsvis 50. Kan erkänna att det är lite halvsegt just nu. Det var inte länge sedan jag gjorde uppdragen "Döda 40 av den här, döda 50 av den, samla 40 sådana". Men men, jag försöker njuta av det så gott det går. Att spela på den supernivå som de flesta andra gör vid level 70 intresserar mig inte så värst. Det blir sån stress. Jag har redan ett jobb. Inte en chans att jag skaffar mig ett till. Casual FTW.


Wednesday, October 8, 2008
Allt funkar med lite våld
Vi får maskinen att stå still
Hej!
Jag satt och sökte på kugghjul alldeles nyss. Många företag använder sig av kugghjul för att visa på hur de kan hjälpa just dig med dina problem, vad de nu är. Inget nytt under sollampan alltså. Jag börjar alltid med et uppdrag med att göra en kugghjulsannons, någon gång kanske jag träffar rätt. Äh, nu ska jag komma till saken. Anledning till detta inlägg är när det blir lite fel i metaforen "kugghjul".
Nu är ju inte jag någon ingenjör. Men efter lite funderande kom jag fram till att Bridgewise och Kampanjbolagets lilla illustration om hur de kan fixa din marknadsföring, reklam och kommunikation är en helt stillastående maskin. Rätt åt dem.

Jag satt och sökte på kugghjul alldeles nyss. Många företag använder sig av kugghjul för att visa på hur de kan hjälpa just dig med dina problem, vad de nu är. Inget nytt under sollampan alltså. Jag börjar alltid med et uppdrag med att göra en kugghjulsannons, någon gång kanske jag träffar rätt. Äh, nu ska jag komma till saken. Anledning till detta inlägg är när det blir lite fel i metaforen "kugghjul".
Nu är ju inte jag någon ingenjör. Men efter lite funderande kom jag fram till att Bridgewise och Kampanjbolagets lilla illustration om hur de kan fixa din marknadsföring, reklam och kommunikation är en helt stillastående maskin. Rätt åt dem.


Subscribe to:
Posts (Atom)